Hänt Lite

Nu har de hänt lite sen sist, när bloggade jag senast? Ingen aning, men det var alldeles för länge sedan i alla fall.
Onsdagens ridlektion.
I Onsdags så hoppade vi en lätt liten bana. Jag hade 2 hästar som jag ville ha Trolle, för att träna inför nästa hopptävling. Eller Emil för en rejäl utmaning, då han är hinerrädd. Vid utdelningen av hästar så fick jag först Trolle, såklart. Sen blev det ett problem för Kicki då det inte fanns någon ryttare kvar som kunde ta Emil, så jag fick ta Emil så fick Emma ta Trolle. Jag sitter upp på hästen och rider ner till paddocken med de andra.
Första hindret.. Stop. Han tvärnitar men det var jag berädd på så jag rider på hindret igen och håller om med benen extra hårt denna gången och han bokstavligen flyger över hindret, han tar ett jätteskutt typ en halvmeter över hindret och sen ska han vara så himla nöjd med sig själv så han kör några bocksprång, men jag satt kvar på hästen i alla fall.
Gårdagens ridning.
 
Igår hoppade jag mysiga Sille i paddocken på Annikas stall. Första hindret verkar hon tro är 1 meter högt. Så hon hoppar ungefär en meter över ett hinder på 50 cm. Men sen blir det bättre, jag lär mig att följa med i Silles språng och kontrollera hennes galoppsprång och hastighet. Då det är första gången jag hoppar henne så är det lite skillnad mot uteritterna och dressyrpassen jag brukar köra med henne.
Idag ska jag också rida Sille men det lutar nog åt uteritt denna dagen så hon får vila sig lite från paddocken. Det ska komma en till ponny till Annikas stall som heter Monitor som dom ska ha på foder, den hästen kommer jag också få lov att rida, så kan jag rida tillsammans med Haidi. Och när Ewita har fölat om ca 3 veckor så ska hon vänjas med ryttare på ryggen igen så till sommaren ska jag få testa henne också :)

Nu måste jag byta om och åka till stallet så vi hörs senare :)
Kram Tuvizzen <3

Kommentera här: