Gunnesby <3

Efter skolan igår följde jag med Melinda till hennes häst som står i Gunnesby. Tänkte kolla runt lite där och lära mig vart saker finns och hur allting funkar där då alla stall är olika. Många trevliga människor där så om det blir något med medryttarhästen, vet jag att jag kommer trivas. Och jag kan rida tillsammans med Melinda och hennes vän Thea som också har sin häst på Gunnesby. Hoppas verkligen att jag passar bra med denna hästen!
Om jag ska provrida så blir det antagligen runt 13 - 19 april då jag åker till Umeå på torsdag (2 april) och kommer väll hem vid 11 eller 12 kanske? Vet faktiskt inte än, måste ringa farmor idag och kolla så att jag vet.

 

Umeå.. Denna påsken också, såklart :) Har åkt upp dit själv varje påsk i typ 4-5 år eller något.. I vanliga fall åker vi till Bjuröklubb och firar påsk men detta året ska vi åka till deras andra stuga som ligger i Åsele. Åsele är ett skidområde så tagga åka skidor hela påsklovet! Vi ska ta snöskotern till skidbacken och sen köra några varv med skidorna, ta snöskotern hem och käka lunch och sedan tillbaka till skidbacken och köra tills det blir mörkt. Sedan ska vi ta en dag på lovet och gå upp vid 5- 6 på morgonen för att köra bil några timmar till fjällen. Och vara där en heldag och åka skidor, guuuuuud vad jag längtar!

Kram Tuvizzen <3

Kommentera här: