Borgafjäll

I förrgår var det heldag i borgafjäll som stod på schemat. Vaknade runt 7 tiden och låg och halvsov till 8 ungefär. Sedan bar det av till fjällen! Det blev en bilresa på 1,5 timmar, men det var det värt! Framme ungefär kvart i 11 så vi tar på oss allt och traskar upp till liften. Den första backen blir en grön/blå backe som leder oss ner till stora liften (som är sjukt lång! Kommer bilder senare) som var en ankarlift och inte sittlift! Det absolut enda som jag ser negativt med det stället. Det var ett underbart vacker ställe och man kunde verkligen se att man var i fjällen. Vart man än tittade såg man höga bergstoppar med flera meter tjock snö ovanpå.
De gick faktiskt väldigt bra för mig. Jag ramlade bara 1 gång... Men det var ingen rolig vurpa.
Jag skulle åka nerför den brantaste delen i en röd backe för att komma till Fun park. Det var en ganska smal backe så det var lite svårt att ta ut svängarna för att sakta farten, så det gick bara snabbare och snabbare. Jag har inga problem med att det går snabbt men om jag inte kan sakta ner innan nästa backe kommer jag aldrig kunna sakta ner. Så i slutet av backen när jag fortfarande står på benen, då spårar min vänstra skida (alltså glider iväg av sig själv i ett annat spår) så jag åker med huvudet först, rakt in i en stor snöhög. Men jag klarade mig utan skador. Trodde jag. Men det första jag känner när jag ställer mig upp är hur det smärtar till i benet. Men jag fortsätter självklart åka de 3-4 timmarna som var kvar. Så nu 2 dagar senare har jag fortfarande jätte ont, antagtligen slog jag till mig själv med skidan när jag föll. Jag slog till en muskel ganska hårt. Men jag har inga blåmärken? Aja nu ska jag åka till en annan skidbacke och hoppas att mitt ben överlever. Sen när jag kommer hem, eller imorgon, kommer det upp ett inlägg om gårdagens snöskoter tur och dagens skidåkning.
Kram Tuvizzen <3

Kommentera här: