Destiny, Pizza, Stall, Sophia. Med de 4 orden kan man sammanfatta min dag

 

Min dag börjar med att man vaknar upp bredvid Destiny kl.09.10. Min vackraste sessa på bilden här uppe!

Vem vaknar klockan 9 när man har vart vaken till 2? Vad är det för fel på mig?!

Sen hjälper jag henne med lite trädgårdsarbete som hennes Tatay (pappa) säger att vi ska göra. Som tack för hjälpen bjuder dom på pizza :D Så vi drar till Raffes och käkar varsin kebabpizza... Va fortfarande mätt 8 timmar senare när jag skulle hem och äta middag...

Efter Raffes städar vi hennes rum och går hem till mig. Så åker jag till stallet med Destiny och träffar Sophia och Noralie som jag rider med. Vi rider i paddocken ca 40 minuter för att arbeta dem ordentligt sen rider vi ut ca 20 minuter för att låta dem galoppera men det blir lite småtjafs mellan mig och Sophia mot Noralie..

Min lille piggeponny var inte direkt mindre pigg än vanligt.. Kunde inte ens fatta galopp innan han skulle hålla på och sparka bakut å skit! Redan första galoppfattningen var han nära på att få av mig. Lille skit ponnyn asså! Men älskar honom ändå <3

Men på vägen hem så pratade jag och Sophia om lite allt möjligt och sen satt vi på en bänk i 20-30 (?) minuter och bara pratade innan vi behövde gå. Är verkligen jätteglad att jag och hon har blivit så bra vänner! Jag ser henne som en av mina bästa vänner!

Kram Tuva <3
1 Anonym:

skriven

Hoppas att du och din kompis blev sams igen ;) gillar din blogg

Svar: Jadå allt är lugnt nu :) Tack <3
Tuvizzen

Kommentera här: