Pengar

Varför ska pengar spela så stor roll i dagens samhälle? Det stör mig sjukt mycket, jag som lever i en familj där vi inte kan slänga iväg hundralappar här och där utan måste hålla i våra pengar och spara så mycket vi kan. Inte jätte lätt när äldsta dottern (jag) i familjen håller på med världens dyraste sport, och nu när lillsyrran har börjat så blir det ju inte direkt lättare.
Så det är lite därför också som jag antagligen ska sluta hyra Trolle, jag går från 800kr/mån till 500kr/mån men får rida lika ofta. Och jag får göra mer och därför utvecklas mer med denna hästen som jag har hittat. Hoppas verkligen att allting funkar mellan mig, hästen och ägaren!
 
Att leva ett liv som hästälskare utan möjlighet till egen häst/foderhäst är inte alltid det roligaste. Men samtidigt är det skönt att inte behöva åka till varje dag. Det är rätt skönt ändå att ha ridskolan och medryttarhäst, det blir inte för mycket, även om det ibland känns som att det blir för lite. Men då tänker man, Skulle jag ha tid med mer? Skulle jag ha ork för mer? Skulle jag ha råd med mer? Och svaret är alltid NEJ på alla tre frågorna... Så att inte ha egen häst just nu kanske är en positiv sak ändå? Mer tid för skolan så jag kan utbilda mig och få ett bra och välbetalt jobb, så kan jag köpa en häst själv sedan :)
 
Kram Tuvizzen <3
1 Hanna:

skriven

Heej, har några saker som jag verkligen måste säga
1. När man kommer in på din blogg vill man på en gång läsa mer pga den otroliga headern!
2. Du skriver verkligen jättebra inspirerande inlägg!
3. Detta är defenetivt en blogg jag kommer kika in på i fortsättningen:)

Svar: Du gjorde verkligen min dag! Du förstår inte hur mycket fina kommentarer som dina betyder för mig <3Headern/bakgrunden måste jag ge cred till min bästa vän Linnea som har fotat och "lånat ut" sin trädgård.
Tack så mycket för allt det fina berömmet
Kram Tuvizzen <3
Tuvizzen

Kommentera här: