Sunne och Ästad gård!

I Onsdags sov sjuka Destiny hos mig för vi skulle upp vid 05.00 på Torsdag morgon, gå upp till torgets parkering och sen åka buss i 4 timmar... När vi kom fram till vår "destination" fick vi ett nummer av våran lärare. Mitt nummer var 45. Sen gick man in där man hyr skidor, sa sitt nummer och fick skidor, pjäxor, hjälm och stavar.. Gissa om det var jobbigt att bära?!
Det blev mycket mycket mycket skidåkning för mig och Melinda som åkte i princip varje minut förutom när man var i sittliften, käkade eller var på toa. Jag och Melinda körde mycket offpist och tog lite vägar rakt igenom skogen där ingen annan hade åkt, spännande var det ju och sjuuukt kul! vi åkte från ca 10 - 1 och sen käkade vi lunch för att sedan åka igen från ca 13.30 - 15.30 så man var ju lite trött i benen efter det... Och jag som hade träningsvärk redan innan från allt dansande jag och Destiny har hållt på med!
Sen åker man ju hem igen då, 4 timmar... Destiny skulle ju självklart sova mig xD Hon smittade mig natten mellan Onsdag och Torsdag så jag var inte helt kry i skidbacken.. Men jag är ju van med att tvinga mig själv att vara frisk, och om jag inte blir frisk då så tvingar jag mig själv att åtminstone låtsas att jag är frisk! Men nu sitter jag här framför datorskärmen med min feber som jag har haft i, vad blir det, 2,3, 4(!) dagar!... Inte jätte kul nu när det är lov och sånt.
I fredags var det ju upp till skolan som gällde såklart och det stod NO prov på schemat, jätte kul efter en friluftsdag när alla typ dör av sömnbrist... Inte så smart att lägga det just en sån dag heller men det är ju Per jag snackar om så vad kan man förvänta sig liksom?!
Efter en heldag i skolan var det skynda sig hem som gällde för att packa klart och sedan få skjuts av sjuka mamma till stallet för att hinna med privatbussen till Ästad gård i Halland. Jag har ju haft feber i princip hela tiden men jag tänkte typ "K. Gör det bästa av tiden ändå" så det gjorde jag. Vi har haft 5-kamp som vanligt och i den ingår Hinderbanan som består av balansgång, "promenad" över däck som hängde i luften, svinga sig i ett däck som hänger i luften till andra sidan och sedan klättra upp på en brant brant kant, sen åka ner därifrån och krypa genom en liten tunnel.. Inget för folk med klaustrofobi. Säcklyftet där man ska flytta åtta säckar igenom en hinderbana, lasta dem på en vagn och köra tillbaka vagnen. Tunnflyttet där det är en stor "fyrkant" fylld med plasttunnor lika höga som småtjejerna och ca 1m åt varje håll, i två hörn fanns två tunnor med tecken på, den ena hade ett "?" och den andra hade ett "!". det var meningen att man skulle byta plats på dem tunnorna utan att lyfta tunnorna och det var på tid. Gungan där man gungade på en pinngunga ca 3m ovanför marken och kastade en boll i ett hål för att få poäng, också på tid. Mekaniska tjuren, MIN FAVORIT!!! Jag älskar mekaniska tjuren och det är alltid den jag ser mest fram emot när vi ska dit! Men i år var det en ny sak på gården som vi aldrig gått på förut... SPA! Vi badade bubbelpool och badtunnor, bastade i undervattensbastu och ångbastu, simmade i sjö full med stoooora laxar och en liten sjö med vit stenbotten. Jag vet att jag hade feber och att man inte ska göra sånt då men det är så j*vla dyrt och man får ju passa på! + att jag faktiskt mådde bättre efteråt :O och jag hade ingen feber... den kom tillbaka på natten igen... Efter middagen skulle jag, Sophia, Jessica, Sanna, Noralie och Iris gå till "lyxhotell delen" av gården för att köpa godis så vi typ sprang och sjöng och Noralie trampade snett.. Sen när vi skulle tillbaka stannade vi och tog lite fyllebilder xD Dom blev väääldigt fina..
 
Och nu sitter jag och bloggar medan jag väntar på att mitt Bones avsnitt ska ladda... Från kul och sjuuukt bra minnen till... Ingenting? How did that happe?! Men aja, "That's Life"
 
Kram Tuvizzen <3

Kommentera här: