1a April

"April, april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill"
 
Den lilla ramsan tror jag nog att vi alla har hört några gånger, när man var liten och lurade en kompis så var det alltid den ramsan man drog.
Men nu när man blir äldre är det inte "du har tandkräm på läppen" eller "han/hon är kär i mig/dig/honom/henne" som gäller, utan nu vill man öka på skämten lite, nu ska det inte längre vara små oskyldiga skämt som var kul när man var 5. Nu vill man 'pranka' folk på riktigt, som att vrida tillbaka klockan 1 timme är ju ett snällt exempel (men glöm inte att göra det på alla klockor annars funkar det inte!) Men i år vill ja göra ett riktigt prank på min familj/mina vänner, och jag har bara typ 3 dagar på mig att planera det! Någon som har ett bra förslag på 'det ultimata pranket'?
På Onsdag gäller det, och jag behöver hjälp att fixa detta innan dess. Någon frivillig?
 
Earth hour. Nu är det earth hour, i ca 5 minuter till. Det är klart att det är bra att släcka lampor och tänka på miljön, men.. Ångorna från alla ljus vi tänder under denna timma är faktisk farligare för miljön än om vi skulle ha våra lampor tända. Och när allas lampor är släckta då funkar ju elverken perfekt såklart, men när alla tänder sina lampor samtidigt, då blir det risk för kortslutning i elverken vilket innebär strömavbrott i stora delar av landet/världen. Tänk på det ni som älskar earth hour. Men trots detta så är det ju riktigt mysigt att läsa en bok, eller blogga i skenet av värmeljus. Och vissa ljus luktar ju väldigt gott!
Själv ligger man med datan i knät och ett hallondoftande värmeljus bredvid sig, mysigt!
 
Kram Tuvizzen <3

Kommentera här: