Ridningen Idag

Va iväg å red Viggo för några timmar sedan!
Han är fortfarande inte riktigt heeelt med på att det ska vara JAG som bestämmer Hela Tiden!
Men aja, Det blev te å rida Golfängen idag för Kicki sa att det var bra där :) Hon hade rätt :D
Under tiden jag skrittade bort till Golfängen så började jag fundera på hur sjutton vi ryttare kan ha allt i huvet på samma gång! Titta framåt, Hälarna ner, Tårna in, Rak i ryggen, Fram med bröstet, Vara mjuk i handen, ha kontakt med hästen hela tiden, Koncentrera sig och Ha självförtroende!
När jag nästan var vid Golfängen så kom jag på att om jag Litar på mig själv och tänker att; Det är JAG som bestämmer! Så kanske på något sätt Viggo känner av att jag är mera självsäker och att jag har en ny sorts styrka!
Och gissa vad!? Resten av ridningen var han som en ängel! Det var verkligen jag som bestämde! Han fick inga flera ryck vid varje korsning för att han Ville vända hemåt, Bestämde sig inte helt plötsligt för att Nu vill jag inte rida mer på volten!
Han gick verkligen jätte jätte fint! Skänkelvikningar, Omvänd galopp, volt i volten, Galoppfattningar, 10m volt, gå i form,,, Han slutade till och med rycka i munnen när han inte orkade mer! Efter all hårdträning på volten så var han helt genomsvettig... Det var liksom så att det "klaffsade" när jag klappade honom för att han varit duktig!!  Men det blev mycket frustningar efteråt och en trött ponny på vägen hem! JAG ÄR NÖJD!
Godis och en rejäl dusch fick han efteråt... Fast de såklart... Han ska ju nödvändigtvis rulla sig ordentligt på det dammigaste stället direkt efter duschen... jaja, Det ska bli sååååå kul å rykta honom innan ridningen imorrn :P
hahaha, Tack då jätte rena hästen xD
 
(de taggade produkterna är; Sporttopp, Träninsbyxor och Träningslinne som jag önskar att jag haft!:) )
 
Kram Tuvizzen♥
 

Kommentera här: